کتانی یا کتونی ؟

کتانی یا کتونی ؟

  • کتونی یا کتانی کدومش درسته؟

    پاسخ خیلی ساده هست ، هر دو کلمه درسته و یک معنی رو میده ، کتونی یعنی کفش ورزشی یا کفشی که رویه و زیره راحت تری نسبت به کفش های چرم داره ، کتانی هم همین معنی رو میده و با کتونی فرقی نداره و در واقع کتانی گویش کتابی و نوشتاری این کلمه هست و کتونی گویش محاوره ای و بازاری این کلمه هست.

    معنی کتانی چیه؟ چرا به کفش های ورزشی میگن کتونی؟

     دلیل اینکه به کفش ورزشی میگن کتونی یا کتانی این هست که در زمان قدیم کفش ها اکثرا چرمی بوده و بعد ها برای اینکه در فصل های گرم از تعرق پا جلوگیری کنن از رویه بافت استفاده شد که از الیاف طبیعی و به صورت دست دوز انجام میشد اما بعد ها با پیشرفت علم و بوجود اومدن صنعت دوزندگی و تولید پارچه ، از پارچه کتان به علت نفوذ هوا و ماندگاری در شست و شو به جای اون رویه بافت استفاده شد و به همین علت کفش های غیر چرمی، کتونی یا کتانی اسم گرفتن.

    آیا کتونی با کفش فرق داره؟

    کتانی ها از اقسام پای پوش ها هستن و پای پوش ها میتونن چرمی ، پارچه ای ، فومی ، پلاستیکی و یا هر جنس و متریال دیگری داشته باشند.

    کلمه کفش نیز یک کلمه فارسی است که فردوسی در شاهنامه از ان استفاده میکرده و با درفش ، در جاهای مختلف اون رو هم قافیه کرده.

    اما در کل از کلمه کفش و یا کتانی یا کتونی که محاوره ای هست میتوانیم استفاده کنیم .

    کفش کتانی چیه ؟

    گاها بعضی از افراد به بعضی از کتانی هایی که رویه آنها چرمیه و ترکیبی از مدل های کفش مردانه و کتانی های ورزشی هست ” کفش کتونی” میگن.

    شاید خیلی واژه صحیحی نباشه اما به هر حال بین برخی جا افتاده و استفاده میشه.

    خصوصیات کتانی اورجینال چیه؟

     کتانی اورجینال یعنی کتانی که یک برند شناخته شده اون رو طراحی و تولید کرده و پس از تولید در نمایندگی های معتبر فروش خود به عرضه فروش گذاشته.

    کدام نمایندگی فروش کتانی معتبر است؟

    نمایندگی کتانی معتبر نمایندگی هست که کد و اسم صاحب امتیاز آن در وبسایت آن برند ثبت شده است.

    کتانی های کپی چیست ؟

    کتانی های کپی به کتانی گفته میشود که اصلی و اورجینال نیست اما کشور تولید کننده سعی کرده این کتانی را دقیقا مانند نمونه اصلی کپی کند.

    کلمه “های” در کتانی های کپی، یعنی بالاترین حالت ممکن شباهت به کتانی اصلی.

    معمولا کتانیهای “های” کپی مناسب افرادیست که قدرت خرید کتانی های اورجینال را ندارند ، اما گاها این مدل ها واقعا در حد نمونه اصلی کیفیت دارند و ماندگار هم هستند ، جالب است بدانید که حتی کتانیهای “های” کپی هم درجه بندی کیفی دارند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۸ رای

    نظرات (1)

    محمد مهدی

    خداروشکر که هیچ فرقی نداره وگرنه شرط رو میباختم